Thursday, July 10, 2014

Minda terlalu penat

Lately diri sendiri jadi tak tentu arah. Mental terlalu penat. Fizikal aku tak boleh cerna dengan baik. Hari2 aku mcm tak tenteram. Tak tahu kenapa. Barangkali dihantui perkara2 yg tidak elok yang pernah aku buat sebelum2 ni. Ya Allah. Kalau betul ni salah satu bentuk dugaan yg kau turunkan, aku terima. Mungkin ini yg selayaknya aku terima.
Hari2 aku rindu mak abah. Hari2 jugak hati ni menjerit nak balik rumah. Nak cepat2 habis diploma. At least ada jugak yg nak tengok2 kan mak abah. Aku nak sentiasa ada depan mata mak abah. At least sakit diorang, sihat diorang aku dapat tengok depan mata kepala aku sendiri.
Ya Allah. Permudahkan segala urusan aku. Kalau ni ujian yg kau berikan pada aku, aku redha. Lapangkan jalan aku untuk aku berjalan. Mudahkan urusan aku untuk kebaikan. Sempitkan jalan aku kalau semua itu ada keburukan. Halang aku dari terus melakukan khilaf.

No comments:

Post a Comment