Tuesday, April 15, 2014

Satu dua empat satu empat

Sebenarnya sampai hari ni masih rasa suatu perasaan yang lain. Hahaha. Entry hari tu cerita pasal seman. Ni nak cerita balik sepenuhnya apa yang jadi masa 12.4.2014 hari tu.
Pagi tu mula2 rasa excited la nak ikut seman pegi Diploma Show. Cehhh walaupun malu2 takut kena bahan dengan kawan2 dia. Sampai2 je memang dah agak dah ada je yg bahan. Tapi tak apa kita buat cool je la en. Hahaha chill sudah.

Pastu dia punya gelisah nak balik tu aku pun tak tahu la kenapa. Belum pukul 12 tghari dah beria ckp nk balik. Plan asalnya nk stay situ sampai 12. Tengok2 dia nk beredar awal. Aku pun ikutkan je la. Dia tanya nk makan ke tak sbb nya masing2 perut kosong. Aku memang nk ajak dia pegi subway so aku ckp la beli la roti ke untuk alas perut.

Tiba2 masa lepas beli roti tu terserempak plak dgn budak rumah dia dgn gf dia dalam kereta. Kawan seman ajak makan so kitorang pun ikut je la. Rupanya gf kawan seman tu orang yg memang aku kenal sgt2. Haha tak sangka langsung.

Lepas kitorang borak2 jap kt kedai makan seman bawak kereta slow je. Dalam hati aku ni apesal la lembab sangat dia ni bawak kereta. Hahaha. Sakit pulak hati. Tapi aku tahu sebenarnya dia memang saje nk lambatkan masa. Kesian seman. Yelaa seman dah final sem. Lepas ni bila lagi la nak jumpa kan. Masing2 berat je hati. Hmm seman ckp mcm cepat je masa berlalu.

Dah sampai Kota Kemuning tu terus singgah Subway isi perut dulu. Masing2 kelaparan. Hahaha. Seman makan tak ingat dunia. Aku mcm biasa la makan lembab macam siput. Tapi masing2 makan comot. Haha tahu je la mcm mana besar subway tu. Ahhh peduli apa. Tak adanya nk control cun control macho ye tak. Haha.

Then tiba lah nk otw ke rumah. Risau jugak abah tak ada kan. Nnti seman mana boleh masuk. Tengok2 abah ada. So apa lagi lepas letak barang2 aku semua mak abah jemput masuk. Dup dap dup dap gak la kan. Risau reaction mak abah nanti. Seman muka tenang je. Aku pulak yg risau. Tapi nasib baik la dia jenis ringan mulut. Banyak sgt benda dia borak dgn mak abah. Mak abah pun nampak macam suka je. Macam okay je kan. First time kot kenalkan kawan lelaki dengan mak abah. Sebelum ni kawan lelaki pun jumpa gitu2 je. Sbb kawan biasa ajak keluar jalan ramai2.

Mak siap ajak seman pegi keluar makan sama2 lagi. Emmm time tu aku mcm rasa something la kan. Keluar makan sekali dah mcm satu family. Alhamdulillah dapat layanan yg baik dari mak abah. Sampaikan sampai sekarang mak abah asyik perli je. Asyik ckp pasal seman je. Haha aku plak yg segan.

Kali ni memang rasa lain. Lega la jugak lepas dah kenalkan kt mak abah. At least mak abah tak risau dengan siapa aku berkawan. Memang perkenalan aku dgn dia belum cecah setahun and masih baru lagi tapi aku harap benda ni sampai bila2. Azab seman dah lepas. Lepas ni turn aku pulak nk jumpa family dia. Mudah mudahan diorang okay. Haha. Chill jiha. Behave sikit nanti. Harap2 dipermudahkan. Fuhhh.

No comments:

Post a Comment